Cum a aparut SOCIAL STYLE?

» Publicat în Noutati

După al Doilea Război Mondial, Departamentul de Cercetări Navale al SUA a utilizat metode de cercetare proprii disciplinelor sociale pentru identificarea acelor comportamente proprii liderilor de succes. Studiile s-au concentrat mai înâi asupra definirii comportamentelor manifestate de lideri şi apoi asupra încadrării acestora în categorii sau scale adecvate. Astfel au fost concepute câteva chestionare pe tema leadership-ului.

Cercetători din mediul universitar au afirmat ulterior că aceste liste erau lipsite de validitate, fiindcă nu luau în considerare contextul în care se manifestau aceste comportamente. Astfel că, un lider care reuşeşte într-un anumit context poate eşua într-un set diferit de circumstanţe. Aceştia au remarcat că un stil de leadership orientat către relaţii poate să dea rezultate cu unele persoane în anumite situaţii, iar un stil orientat către sarcini poate să funcţioneze mai bine în alte condiţii.

În 1966, David W. Merrill, psiholog şi apoi Preşedinte al Personnel Predictions and Research (actualmente TRACOM), a efectuat studii similare pentru explorarea căilor de a previziona succesul în vânzări sau management. Studiile sale s-au deosebit de cele efectuate anterior întrucât se bazau pe o abordare strict empirică. Cu alte cuvinte, se bazau pe observaţii care puteau astfel fi verificate sau infirmate de experimente.

În primele studii, Dr. Merrill a utilizat o listă de adjective care cuprindea o serie de comportamente sociale. Lista a fost apoi supusă testelor din teren şi analizei statistice riguroase. După teste repetate şi ajustări ale metodologiei, Dr. Merrill a identificat în cele din urmă trei categorii de comportament la locul de muncă, pe care le-a denumit: (1) Asertivitate, (2) Reactivitate, şi (3) Versatilitate (Adaptabilitate).

Pe baza acestor trei categorii, Merrill şi colegul său Roger H. Reid, au creat Modelul SOCIAL STYLE. Până în prezent, TRACOM a continuat să utilizeze tehnici psihometrice riguroase şi analize statistice pentru a se asigura asupra validităţii instrumentelor sale de măsurare (chestionare şi profiluri) şi a Modelului SOCIAL STYLE.





The breakthrough Alchemy for Managers resource provides line managers and team leaders with instant access to the practical information, tools, tips, methods and techniques that enable them to ramp up their performance and create concrete, bottom-line results each and every day.
All for less than the cost of a large Starbuck’s coffee each week! Special discount for Romanian users only through EXPERTO CREDITE. Please contact us.

Trimite Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>